9 Ağustos 2014 Cumartesi

CUMHURİYET EĞİTİM TARİHİ VE T EKNOLOJİSİ MÜZESİ



                                                            

                    

Müze Türk eğitim sistemini ve eğitim teknolojisini  araştırmak, araç gereç, dokümanları  toplamak, ve arşivlemek amacıyla açılmış.  Ayrıca   Cumhuriyet döneminde eğitim sistemimizdeki   gelişmeleri  bir arada görmeniz  mümkün.


Müze, Karataş semtinde,yaklaşık 200 yıllık bir geçmişe sahip büyük binanın içerisinde. Burası ilk olarak  1820 yılında kimsesiz Ermeni çocuklarının eğitimi amacıyla açılmış. Daha sonra ‘Duatepe Mektebi ‘ adıyla Türk ve azınlık çocuklarının birlikte okudukları bir okul olarak varlığını  sürdürür.Okulun taşınmasından sonra uzun yıllar Milli Eğitim Müdürlüğünün arşiv binası olarak kullanıldı. Bir müze açma düşüncesi oluşması üzerine  10000 den fazla eski kitap, okullarda bulunan kullanılmayan ders araçları,fotoğraf ve film makineleri, daktilo, çeşitli araç ve gereçler buraya getirildi.
Müzeyi uzun süreden beri görmek istediğim halde müzenin açık olduğu zamanlar iş saatleri içerisinde kaldığından  gerçekleştiremedim. Geçen haftaki  izimde müzeyi  gezmenin tam günü diye  düşündüm. Bir arkadaşımla birlikte müzeye gittik. Zilini çaldık. Kapısı az sonra açıldı. Bizi müze müdürü eğitimci, yazar,şair Naci Gümüş Bey karşıladı. Çok ilgili bir kişi, üç kattan oluşan müzenin tamamını bize gezdirdi. Kuruluş amacını ve burasını geliştirmek için yaptığı çalışmaları anlattı. Kendisi  Atatürk’çü  gerçek bir eğitimci. Gazete arşivi ve de eski bir film makinesiyle oynattığı orijinal  onuncu yıl nutku  çok ilgimizi çekti. Kendisine tekrar teşekkür ederiz.  Eski eğitim araçlarını inceledik. Duvarlarda  okullarda çekilmiş fotoğraflar, diploma ve karneleri görmek mümkün. Yeni alfabeye geçildiği dönemde bir tarafı  latin harflerle bir tarafı eski yazıyla yazılmış olan karne çok ilginç. Kütüphanede pek çok eski kitap araştırmacıların ilgisine açık. Müzeden  olumlu düşünceler  ile ayrılıyoruz. Tek dileğimiz müzenin uzun süre yapılmayan bakımının en kısa sürede gerçekleşmesi.   
İzmir  Cumhuriyet Eğitim Tarihi ve Teknolojisi Müzesi
305 sokak no: 50 Karataş – İzmir
Tel : 0232 4899484  Ziyaret ücretsiz- Hafta içi 9- 17 arası 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder