3 Ağustos 2014 Pazar

MANZARA KAHVESİ



Eski İzmir Çeşme yolunun en popüler yerlerinden birisi olan Manzara Kahvesi Urla İçmelerinden sonra  virajlı  yolları olan bir tepenin üzerinde yer alır. Çeşme’ye ilk gittiğimiz 1960 yıllardan  başlayarak,uzun yıllar    Manzara Kahvesinin önünden geçtik. Tepeye yaklaşırken önce kocaman levhasını gözüme çarpardı. ‘Manzara Kahvesi  cass yumurta ‘’ Burası  Birgi, Barbaros ve Zeytinler köyünü kuşbakışı  gören bir konumda olması nedeniyle o zamanlarda oldukça  ilgi görürdü. Orman yangınları için hazırlanmış  iki veya üç tane suni göl uzayıp giden sonsuzluk manzarası içerisinde hoş bir görüntüyü de  gözlerinizin önüne getirirdi. O yıllarda buradan geçerken  iki,üç  kerede burada mola verdiğimizi hatırlıyorum. Bir seferinde   arabamızın aküsü bitince beş dakika için durmayı düşündüğümüz bu yerde saatlerce kalmak zorunda kaldık. Diğer iki sefer ise aynı yerde  arabamızın lastiği patladı. Böyle olunca da Manzara Kahvesi’nin bize şans getirmediğini düşünerek bir daha  uğramadık. Çeşme otobanı açıldıktan sonra ise bu eski yol güzergahımız dışında kaldı. Manzara kahvesinin varlığını  bile  unuttuk.
Geçen hafta Pazar günüydü Karaburun’dan   İzmir’e dönerken aklıma geldi. Manzara  Kahvesinde bir çay içelim diye düşünüp, Karaburun ayrımından Çeşme yönüne döndüm. Aslında  daha önce  sürekli aksilikle karşılaştığımız için, gidip gitmeme yönünde endişeliydim. Az sonra manzara kahvesinin yıllardır değişmeyen levhası tekrar karşıma çıktı ‘Manzara Kahvesi cass yumurta’   çekinerek durdum. Yıllardan  beri sanki hiç bir şey değişmemiş. Tarih durmuş sanki buralarda. Masa ve  sandalyeler bile aynı. Çay içerken oranın sahibi olan kişiye ‘Yıllardır değişmeyen  yazınızda yer alan cass yumurta nedir  ?’diye sordum. Eski müşteri yoğunluğunun olmamasının verdiği kızgınlık, beklide  cahilliğinden ‘ Gelin yiyin o zaman anlarsınız ‘ diye yanıt verince canım sıkıldı. Çay paralarını ödeyip hemen çıktık. Oysa burayı tekrar görmek için bir sürü gereksiz yol yapmıştım. Dedim ya Manzara Kahvesinde hep canımı sıkan bir şey olmuştu. Bu seferde bu oldu….



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder