10 Ağustos 2014 Pazar

NECATİ CUMALI EVİ

 ‘’Beni en sevdiğin halimle hatırla’’ diyen ünlü yazar, romancı, oyun yazarı, şair Necati Cumalı  Urlalı olmakla her zaman övünürdü. Urla’da uzun yıllar yaşadığı ev, Urla belediyesi ve Kültür Bakanlığının katkılarıyla aslına uygun olarak restore edilip  ziyarete açıldı. Urla’da  kendi adının verildiği  sokakta bulunan anı evi geniş bir bahçenin içerisinde. Kapıdan ziyaretçileri karşılayıp  evi gezmenize yardımcı olan görevliden, Necati Cumalı’nın yaşantısı ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgi alabilirsiniz. Ev restore edildikten sonra Necati Cumalı’ya ait özel eşyalar İstanbulda bulunan eşi tarafından gönderilerek buranın dekorunda kullanılmış. Giriş katında bulunan kütüphane odası ünlü yazarın kendi kitaplarından ve bağış yapmak isteyenlerin verdiği kitaplardan oluşmuş. Halka açık olan bu kütüphaneden isteyen herkez faydalanabilir. Ödünç kitap alabildiğiniz gibi kitaplıkta bulunan  masa ve koltuklardan faydalanarak istediğiniz kitapları  burada okuyabilirsiniz.
Yazarın eserlerini yazmakta kullandığı daktilosu, masası ve masanın üstündeki aksesuarları aynen korunmuş. Camlı  bir dolap içerisinde sevdiği kıyafetleri ve özel eşyaları bulunuyor. Basılmış tüm kitapları ayrı bir vitrin içerinde sergilenmekte. Yazarın özel  bir merakıda  havan koleksiyonuydu. Gittiği yerlerde bulduğu ufak havanları toplayıp özenle saklarmış. Bu ilginç koleksiyonun tamamı ev içerisinde özel bir dolapta sergileniyor. Evin tamamını dolaştıktan sonra size yardımcı olan görevli Urla Belediyesinin katkılarıyla hazırlanan ve Selçuk Tunalı’nın derlediği ‘’Necati Cumalı Kitabı ‘’hediye ediyor. Bunun içerisinde yazarımızın yaşam öyküsü ,belli başlı tüm roman ve tiyatro eserlerinin özeti,sevenlerinin kaleme aldığı anı yazıları başlıca bölümlerini oluşturuyor. Ayrıca her yıl yapılan Necati Cumalı’yı anma törenlerinden alınmış fotoğraflarada yer verilmiş.       
 Herşey  çok güzel hazırlanmış. Aslına uygun dekorasyon, görevli yardımıyla evi gezmek, yazar hakkında bilgi verilmesi vede çıkışta kitap…Bol kitaplı bir kütüphane…Necati Cumalı’yı sevenlerin mutlaka ziyaret etmesi gereken bir ev..Urla’yı çok seven yazarımızın ünlü Urla şiiriyle yazımı bitirmek istiyorum
           URLA
Diyelim bir masa önümde
Elimde bardak
Oturmuş içiyorum
Bardakmı Urlamı unuttuğum

Bardağı masaya
Tak!
Vurdum mu vurdum
Masaya dönüyorum
Urla uzak,uzak,uzak

Diyelim oturmuş yazıyorum
Birden düşüyor kalem
Bir görüntü ak kağıtlarda
Ev ev, sokak sokak
Yine Urla oluyor konum

Bir ağız mızıkam var
Üflüyorum
Re mi fa sol la
Bir es giriyor araya
-Ya Urla

Bardak değil o baylar
Tak!
Masaya vurduğum
Hak arıyorum
Düpedüz hak!
Bütün mahpus kasabalar
Küçük ölü kentler
Soyulan tarla tarla
Onlardan birisidir Urla!
Yavaş yavaş sarhoş oluyorum
                          Necati CUMALI











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder