2 Ağustos 2014 Cumartesi

TELEFONDA HİPNOZ...YENİ BİR DOLANDIRMA YÖNTEMİ



 Hipnoz kelimesi eski Yunanca’da uyku anlamına gelse de   aslında 

telkin yoluyla oluşmuş ve  bilincin tamamen açık olduğu   bir trans halidir. Hipnozu, bir konuya konsantre olma halinde dıştan gelen uyarılara ilgisiz kalıp  olayları farklı algılama durumu  olarak ta tanımlayabiliriz. Bu durumda kişi çevresel ve düşüncesel  uyaranlardan kısa bir süreliğine uzaklaşarak,  telkinlerin etkisi altında kalmaktadır. Yapılan araştırmalar direnç göstermeyen,  zeki, kültürlü ve ruh sağlığı yerinde olan kişilerin daha kolay hipnoza girebildiklerini saptamıştır. Hipnozun etkili olabilmesi için kişinin söylenenlere inanması ise en önemli faktördür.
Son zamanlarda telefon aracılığı ile uygulanan ve benim telefonda hipnoz olarak isimlendirdiğim olay   yaygın  bir dolandırılıcılık   olarak karşımıza çıkıyor. Bu yöntemde seçilen subjeye telkin yolu ile bazı işleri yapması söyleniyor. Hipnotize olup trans halinde geçen kişi   telefonda sürekli konuşarak bilinç altını etkileyen sahsın  etkisi altına giriyor. Bu esnada  irade zayıflamış, dış etkiler yok olmuştur. Kişi sadece telefondaki sesi duymakta ve onun istediklerini bir an önce yerine getirmek istemektedir.


Pek çok örnekleri olan telefon aracılığı ile  hipnoz yönteminin genellikle nasıl uygulandığından  bahsetmek istiyorum.

1. Telefonla arayan bir kişi   telefonunuzdan  bir devlet görevlisinin  ailesinin  rahatsız edildiğini söyler. Bu uydurma hikaye  bazen   aranan bir katilin kopyalama yöntemiyle elde ettiği telefon kartınız aracılığı ile    telefonunuzu  kullandığını veya bir  şebekenin  kaçakçılık işlerinde  telefonunuzla  irtibat sağlandığından bahseder.     Sık rastlanan  başka bir şeklinde ise  cep telefonunuza   çekilişten para kazandığınızı ve gerekli işlemlerin yapılabilmesi için  .. nolu telefonu aramanız gerektiğini yazan  bir ileti gelmesiyle başlar.
2. Telefondaki ses aradığı kişide trans hali oluşturmak için  ikna edici bir ses tonuyla  yavaş ve  tane tane konuşmaktadır. Genellikle arka planda polis telsizinin sesi duyulur. Konuşmaları dinlemeye  başlayan  bazı  kişiler ikna olmaya başlar. Bu anda kişi farkında olmasa da   bir dolandırıcılık şebekesinin tuzağına düşmek üzeredir.
3. Dolandırıcı  aradığı sahsın  konuşulanlara ikna olduğunu anladığı anda irtibatın kesilmemesi ve başka yeri aramaması için  sürekli olarak telefonunu  açık tutmasını  söyler. Bilir ki telefon kapandığı zaman hipnozun bitecek.     Bu sırada sürekli olarak emniyet müdürlüğü tarafından konuşmanın dinlendiğini ve kayıt altına alındığını söyleyerek bir çeşit güven ortamı yaratılmaya çalışılır.
4. Telefonun kartınızı kopyalayarak  sizi   sıkıntılı    duruma sokan  kişinin  emniyet tarafından takip edildiğini fakat iletişim sürekliliğinin sağlanabilmesi için  kontör yollanması gerektiği söylenir. Veya çekilişte  kazandığınız parayı alabilmek içinde bu transferin yapılması gerektiği ikna edici bir tarzda anlatılır. Şahıs  en yakın banka şubesine yönlendirilerek bankomattan verilen hesaba   para nakli yaptırılır veya  kontör yükletilir. Yolladıkça   biraz daha yollanması gerektiği söylenir. Hipnozun etkisi devam ettiği müddetçe kişi para veya kontör yollamaya devam eder.
5. Telefon kapatıldığı  hipnozun etkisi biter. Hipnotize eden ses artık yoktur. Kişi gerçeklerle karşı karşıyadır. Şimdi zararın saptama ve polise gitme zamanıdır. Ama bu safhada yapacak bir şey yok. Binlerce lira kısa bir sürede  içerisinde uçup gitmiştir.

                                   Yaşanmış bazı örnekler 


1.Trabzon Fatih Devlet Hastanesi  doktorlarından  M.K.(43)'yı kendisini baş komiser Hakan diye tanıtan kişi konuşması sırasında telsiz konuşmalarını da dinlettiği doktora, "Sizinle ilgili özel bir konu var" diyerek verdiği 105 farklı numaranın her birine bin kontör göndermesini istedi. Hastaneden aceleyle  çıkan Doktor Kara, bir ATM'ye giderek 105 farklı numaraya 1,5 saat içerisinde biner kontör gönderdi. Durumdan şüphelenen doktor kısa bir araştırma yapınca dolandırıldığını anladı.


2.Kdz.Ereğli Devlet Hastanesi Başhekim Yardımcısı Göğüs Hastalıkları Uzmanı Dr. Z.Ç. yaşadığı olayı şöyle anlattı. ‘Hastanenin direk telefonundan arayan bir kişi  bana özel görüşmemiz gerekiyor. Emniyet Müdürlüğünden arıyorum  sicil numaram da şudur diyerek cep telefonumu istedi. Numarasını verdim ve beni gizli bir numaradan aradı. Yanınızda kimse olmasın çok gizli bir konu var ‘dedi. . Bana ‘Bankadaki tüm hesaplarınız  bloke edilmiş. Cep telefonu numaranız kopyalanıp, size ait bu telefon numarasından Karadeniz Bölge Komutanının eşi aranarak küfür ediliyormuş ‘dedi. Bu kişiyi tespit ettiklerini adının da Kenan Karhan olduğunu yakalanması için de yardımcı olmamı istedi. Kendisine Ereğli Cumhuriyet Savcılığına veya emniyete hemen gelebileceğimi söyledim. Bana biz konuyu takip ediyoruz sorunu çözeceğiz dedi. Kredi kartımdan kontör yüklememi talep etti, ben ‘Şuan yükleyemem ‘desem de hastanenin ATM'sine gidin oradan yükleyebilirsiniz dedi. Gittim ve 60 bin kontör yükledim. Kredi kartımın limiti bitti .Bana diğer arkadaşlarımın da kredi kartlarından kontör yüklememi ve çok az bir limit kaldığını söyledi. Arkadaşlarımdan da kredi kartlarını aldım birinden 2 bin TL diğerinden 3 bin TL olmak üzere yaklaşık 17-18 bin TL'lik bir kontör yükledikten sonra  iletişim kesilince gerçeği fark ettiğini  anlatır.  

3.Mehmet Karamustafaoğlu’nun, karşılaştığı olayı  “Bir gün 0542 3.. 18 .. nolu bir telefon tarafından arandım. Karşıdaki  kendisini Diyarbakır’da yaşayan Av. Rasim Akduman olarak tanıttı ve benim telefonumdan sürekli kendisine küfürlü mesajlar geldiğini söyledi. Böyle bir olayın mümkün olamayacağını söyledim. Bana, Telsim Müşteri Hizmetleri’ni arayarak benim numaramı araştırdığını ve kendisine gönderilen mesajların internet üzerinden de gidebileceğini öğrendiğini, benim için cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunacağını söyledi. Sonra müşteri temsilcileriyle birlikte konferans görüşmesi yapma teklifinde bulundu ve bana bir numara vererek, ‘Hemen şimdi konuşurken, tuşlayın, bu numarayı, oraya bağlanacaksınız, hep birlikte görüşür, konuyu aydınlatırız dedi. Verdiği numarayı tuşlamadım ve bu olayı araştıracağımı, daha sonra duruma göre kendisiyle irtibat kuracağımı söyledim. Yaptığım araştırmalar sonucunda bu olayın tamamen bir sahtekârlık şebekesi olduğunu ve eğer verdiği numarayı tuşlamış olsaydım, bütün kişisel bilgilerime ulaşmış olacaklarını öğrendim.” 

4. Hakim, savcı, asker, öğretim üyesi, iş adamı, doktor ve mühendisleri de ikna kabiliyetleriyle telefonda kandırarak dolandıran zanlılar, geçen aylarda üst düzey bir komutanı da Ergenekon soruşturması kapsamında aradıklarını belirterek görüştü. Bu kişiyle yaklaşık bir saat telefonda görüşen zanlılar, soruşturmanın gerçekleştirilmesi için iki bin kontör yüklemesini istedi. Zanlıların isteklerini kabul eden komutanın daha sonradan dolandırıldığını fark ettiği öğrenildi. 

5. Bir meşrubat firması  reklamında  kapağın altındaki şifreyi gönderenlerin 10 bin TL'ye kadar ödül kazanabileceklerini vaat ediyor. Birçok vatandaşın cep telefonlarına mesaj gönderen dolandırıcılar ise, Bu firmanın adını vererek bu telefon numarasının 10 bin TL ödül kazandığını, kontör gönderilmesi halinde bu paranın kendisine ulaştırılacağını' belirtiyor. Şebeke üyelerinin tuzağa düşürdüğü   kişilerden birisi de Samsun’ bir akaryakıt istasyonunda askari ücretle çalışan 2 çocuk babası E.A. ( 38 ) oldu. Cep telefonuna gelen mesajda reklam yapan meşrubat firmasından para ödülü kazandınız. Ödülü almak istiyorsanız, 53…'li numayarı arayın.' yazıyor. Mesajı alan E.A.  sonrasını şöyle anlattı: "Telefonuma mesaj gelince aradım. Telefonda meşrubat firmasının ' müziği' vardı. 10 bin TL para ödülü kazandığımı söyledi. 'Onaylıyor musunuz' diye sordu. 'Onaylıyorum' dedim. Ödülü alabilmek için 600 kontör gönderdim. Daha sonra arayan soran olmadı. Danışma hattını aradığımda   kontör dolandırıcılığı yapıldığını söylediler. 

Örnekleri çoğaltmamız mümkün. Yöntem hep aynı. Sonuç hep aynı. Söylemeye gerek var mı bilmem ama hiçbir devlet kuruluşu veya  özel kuruluş sizi arayıp kontör  istemez. Para transferi yapmanız halinde üstünüzde olan beladan kurtulabileceğinizi söylemez.
Telefonda hipnoz çok yaygın. Telefonda gelen aramalara veya mesajlara dikkat edin. Geçen gün Haberhürriyeti’nde de yer alan bir haberde büyük bir telefon dolandırıcılığı şebekesinin yakalandığı yazıyordu.  Ama  kaç çete daha var acaba?  Bu arada yurt dışından gelen  cevapsız aramalara tekrar geri dönmeyin, başka bir dolancılık türü sizi bekliyor olabilir. Telefondaki tuzaklara karşı aman dikkat.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder