7 Ağustos 2014 Perşembe

TÜRK GÖZ DOKTORUNUN ÜSTÜN BAŞARISI



Almanya’da iki yılda bir düzenlenen ‘Dr. Georg’ ödülünü geçen yıl Türk asıllı doktor  Harun Akgül kazandı.
Alman göz doktoru Fritz  Georg tarafından 1960 yılında kurulan Doktor  Georg Körler Vakfı adına düzenlenen  bu ödül , göz cerrahisi  konusunda çalışmalar yapan başarılı doktorlara veriliyor. Almanya'nın prestijli ödülleri arasında yer alan Dr. Georg ödülü uluslararası ortamlarda da   tanınıyor.
Dr. Harun Akgül Malatya kökenli ve  Almanya çalışmak amacıyla gitmiş bir ailenin çocuğu. Almanya'nın Walldorf kasabasında doğup büyüdü.  Heidelberg Üniversitesi Tıp Fakültesini bitirdikten sonra göz hastalıkları konusunda uzmanlık eğitimini  tamamlayarak  göz doktoru oldu. Neden göz doktorluğunu seçtiği konusunda kendisine yöneltilen bir soruyu ‘Gözün mükemmel ötesi bir organ olması nedeniyle ihtisasımı bu konuda yaptım. Benim başarımda önemli olan azimdir. Ben yabancıyım, önümü keserler diye hiçbir zaman  düşünmedim ve yılmadım. Çalıştıktan sonra başarı geliyor. Amacım yurt dışındaki  insanlarımıza hizmet etmek, onlara yardımcı  olmak. Bu  amaçla   Almanya’nın Köln şehrinde özel bir klinik açmayı düşünüyorum ' diye yanıtladı.

                             23 gram ağırlığında  bir  alet
Bu gün 32 yaşında olan Dr. Harun Akgül , Essen Üniversitesi Tıp Fakültesi Göz Hastalıkları  Kliniği'nde yedi yıldan beri başhekim yardımcısı  olarak çalışıyor. Akgül göz tümörleri üzerine yaptığı çalışmaları ile tüm dünyada tanınıyor. Bu ödül  kendisine  özel  çabalarıyla geliştirdiği  23 gram ağırlığında, çift başlı olarak tasarlanmış bir alet nedeniyle verildi. Bu alet  göz tümörlü hastaların   gözüne  zarar vermeden parça yani biyopsi almaya yarıyor.  Akgül, yakında açıklayacağı ve   lazerle göz hastalıklarının tedavileri  konusunda başka çalışmaları da olduğunu ifade etti.

                       Ödül ilk kez göçmen bir doktora verildi
 Dr. Akgül, Ren-Vestfalen Göz Doktorları Birliği (RWA) tarafından Bonn'daki Maritim Oteli'nde 172.'si düzenlenen seminerde 10 bin Euro değerindeki ödülünü RWA Yönetim Kurulu Başkanı Andreas Scheider'in elinden aldı. Ödülden ötürü mutluluğunu dile getiren Dr. Akgül, “İlk kez göçmen kökenli bir doktora verilen bu ödülünden dolayı  büyük mutluluk duydum. Bana destek veren ailem ve hastanedeki çalışma arkadaşlarıma çok teşekkür ederim. Aldığım bu başarını Türk gençlerine de örnek olmasını isterim” dedi. Ödül töreninde Türk doktorun ailesinin yanı sıra Köln Başkonsolosu Mustafa Kemal Basa ve Niederrhein TürkAkademisyenler Birliği Başkanı Davut Karapınar da hazır bulundu. Köln Başkonsolosu Mustafa Kemal Basa'da Harun Akgül'ün konuşmasından çok duygulandığını ve Akgül gibi başarılı Türkleri toplumun tanımasının önemli olduğunu belirtti. Göçmen bir ailenin çocuğu olarak Dr. Akgül'ün elde ettiği başarının önemini vurgulayan Basa, gençlerin Akgül'ü örnek alarak eğitime daha fazla önem vermelerini istedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder