1 Ağustos 2014 Cuma

Yazılarım hakkında

Değerli okurlar. Bana göre yurdumuzun en önemli kültürel zenginliklerinden olan antik kentlerimiz, ne yazık ki tarihimiz boyunca gerekli  ilgiyi görmedi. Antik kentlerden sökülen taşlar yeni köy evlerinin yapımında kullanıldı. Define bulmak ümidiyle tüm yerleşimler kaçak kazılarla talan edildi. Padişahlar devrinde bu kültürel değerlerimiz dış ülkelere bağışlandı. Gemilere doldurulup o ülkelere götürüldü. Bunlara üzülmemek mümkün değil. Ama günümüzde  bu değerlere sahip çıkmaya başladık. Çoğu antik şehirde ciddi kazılar ve restorasyon çalışmaları  devam ediyor. Ben bu kültürel değerlerimizi  ilgi duyan okuyucularımıza tanıtmak amacıyla hazırladım. Arkeolog olmadığım için bir arkeolog gözüyle değilde herkesin daha doğrusu kendi anladığım gibi yazmaya çalıştım.
Antalya gezim sırasındaydı. Termessos Antik Kentini görmek istedim. Antalya otobüs terminalinden Korkuteli otobüsüne bindim. Yol üstünde bir yerde otobüsten inip orada beklemekte olan taksiye binerek yerleşimi dağın üstünde olan Termessos Antik Kentine ulaştım. Şehir çok dik bir yamaç üzerine kurulmuş. Kazı yapılmadığı için yolları belirsiz.Gezmek çok zor.. .Havada sıcak. Bende başka kimse olmadığını düşünürken iki yaşlı Alman turıst gördüm. Her ikisininde ellerinde ikişer baston. Zor yürüyorlar ama burayı gezmekten dolayı çok memnunlar. İşte arkeolojiyi sevmek bu diye düşündüm.Bu düşünceyle bu blogu açtım. Gezi izlenimlerimi sizlerle paylaşmak istedim. Müzelerimize gelince bu ilgisizlikten onlarda nasibini almış durumda. Müzeleri gezerken çoğunun ziyaretçisi olmadığı  gördüm.Yazılarımda müzelerimize tanıtmaya çalışacağım.
Birde diğer yazdığım yazılarımı bu blog içerisinde toplamak istedim.
Okuduğunuz için ilginize teşekkür eder,öneri ve dileklerinizi mail adresime yazabilirsiniz.
                                                                                                    Dr. Cem Aydemir
                                                       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder